Coaching is niet iets dat ik apart van bijlessen aanbied. Het is wat mijn begeleiding anders maakt dan alleen bijles. Leerlingen die langer dan een half schooljaar bij mij blijven, blijven in de regel voor de begeleiding.
Als bijlesdocent en coach begrijp ik dat de puberteit en het leven naast school vaak uitdagingen met zich meebrengen. Daarom help ik niet alleen mijn leerlingen met het begrijpen van wetenschappelijke vakken, maar coach ik hen en hun ouders ook bij persoonlijke uitdagingen die de schoolprestaties in de weg kunnen staan.
Als coach richt ik me op het ondersteunen van leerlingen en ouders bij onder andere conflicten met school, het maken van studiekeuzes en bij grote levensgebeurtenissen, zoals ziekten of overlijden van naasten. Hierbij ligt de focus altijd op het verbeteren van de schoolprestaties en het ontwikkelen van vaardigheden om effectief om te gaan met deze uitdagingen.
Ik geloof dat het belangrijk is om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren voor mijn leerlingen en hun ouders, waarin zij openlijk kunnen praten over hun uitdagingen en zich gesteund voelen bij het vinden van oplossingen.